2013. október 4., péntek

Dáthásan


Az újonnan beköszöntő őszi hideg, illetve az ezzel párhuzamosan fellépő megfázás kicsit elvette a kedvem a bejelentkezéstől, de nem hagyom, hogy tovább sírjatok a képernyő előtt, amikor megnyitjátok az oldalt, és realizáljátok, hogy ma sincs új bejegyzés. (Lilla!)
Repkednek a napok, oda sem figyeltem, és már megint elment (szinte) egy hét. Tegnap tanultam egy török dalt (szöveget lásd lejjebb), cserébe én megtanítottam nekik az 'Indulj el egy úton' kezdetűt. Olyannyira fellelkesedtünk egymás nótáitól, hogy elhatároztuk, hogy jövő héten videóra vesszük őket. Majd ha kész lesz, mindenképpen elérhetővé teszem valamilyen formátumban.

Ami még az érdekességeket illeti, kaptam egy angol-török hasznos kifejezéseket tartalmazó kéziszótárat, szorgosan tanulmányozom, kijelölgetem az igazán hasznos mondatokat. A kedvenceim eddig: "Vetkőzzön le, legyen szíves!", és a "Ne, inkább maradjunk csak barátok!" Hiszem, hogy ezek még életet fognak menteni. Akárhogy is, a törökök nagy derűvel fogadják, ahogy szerencsétlenkedem a "Valószínűleg vihar lesz.", a "Milyen állapotok vannak az utakon?" és hasonló mondatok helyes kiejtésével.
Ma azt hiszem hivatalosan is megjött a hideg évszak, még a kabátomat is fel kellett vennem délután... Viszont a mai nap fun fact-je, hogy birtokba vettem egy helyi információs füzetet, amiből kiderült, hogy a környező dombok -amiket néhány száz méterre saccoltam-, 1200-1500-as HEGYek, már ki is néztem a legmagasabbat, amit nem titkoltan megpróbálok majd begyűjteni. 
Végezetül következzen néhány fotó:


Megfázás elleni túlélő csomag. (Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy a teát meg kell szorozni néggyel.)


A török dal szövege


Az 'Indulj el egy úton' első versszakának fonetikus átirata. Így is felismerhető?

2 megjegyzés:

  1. You are teaching them songs? Awesome!!!!!

    Well done!

    Now, Esti Dal is also a great one!!! You could show them the Kings Singers doing it so they can see that even non-Hungarian speakers can learn it...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nohát, én se gondoltam, hogy egyszer ezt mondom, de ez tényleg jó ötlet! :)

      Törlés